web
You’re offline. This is a read only version of the page.
close
Skip to main content

Notifications

Announcements

No record found.

Community site session details

Community site session details

Session Id :
Microsoft Dynamics GP (Archived)

Errores al importar Ordenes de Compra por Integration Manager

(0) ShareShare
ReportReport
Posted on by

Comunidad buenas tardes,

Estoy tratando de importar dos ordenes de compra en una de ellas estoy incluyendo el 'ID del Cliente' para poder tener esa relación compra-venta establecida.

Estos son los datos que estoy utilizando para la carga.

Type PO Number Vendor ID Date Item Quantity SiteID Cost CustID
2 PO7000 AARONFIT0001 02/21/17 1GPROC 25 NORTH 7.40 AARONFIT0001
1 PO7001 ACETRAVE0001 02/21/17 1GPROC 25 NORTH 7.40 

Sin embargo tengo 2 errores que no he podido solucionar, aquí están las descripciones tal cual las despliega Integration Manager.

Para el primer error no encuentro en que campo ingresar el numero del cliente. Ya lo tengo en el nodo 'Details' en el campo 'Customer ID'

DOC 1 ERROR: eConnect Sql procedure error codes returned:
Error Number = 6333  Stored Procedure= taPoLine  Error Description = Customer Number (CUSTNMBR) is required for Drop Ships

Para el segundo error no me explico como ingresar el plan de impuesto, no encuentro en que campo debe ir del mapeo. Tanto el proveedor como el cliente tienen un plan valido en GP.

DOC 2 ERROR: eConnect Sql procedure error codes returned:
Error Number = 883  Stored Procedure= taPoHdr  Error Description = Tax Schedule (TAXSCHID) does not exist in the Tax Schedule Master Table - TX00102

Agradezco su atención y apoyo, cualquier sugerencia es aceptada

Saludos cordiales

*This post is locked for comments

I have the same question (0)
  • soma Profile Picture
    24,410 on at

We are not able to understand your post. Please post the same in English.

Based on the error message, I think your second order PO7001 is not passed with the correct type 1 (standard). It was passed with the type 2 (Drop-ship). Please check the field mapping and run the integration again.

Note: Customer Number is required for drop ship items.

Hope this helps!!!

• Suggested answer
    Angel Nuñez Profile Picture
    on at

FrankIcon,

Soma tiene razón cuando comenta que en tu primera linea tienes un tipo de orden "Drop Ship" la cual require el número de cliente.

Para la segunda linea, en el header de la orden debes especificar la fuente o el valor del campo Tax Schedule ID, si es un campo requerido en tu nodo.

• Community Member Profile Picture
    on at

Gracias por las respuestas,

Sigo teniendo el problema, estoy utilizando únicamente un documento el que tiene tipo 2 (Entrega Directa); si tiene el dato del Cliente y lo tengo asignado también en la parte de detalles del documento. Aquí pongo las pantallas. No se en que otra parte tendría que asignarlo

Nuevamente gracias por el apoyo

• Community Member Profile Picture
    on at

• soma Profile Picture
    24,410 on at

I couldn't understand your language which you have posted.

Under review

Thank you for your reply! To ensure a great experience for everyone, your content is awaiting approval by our Community Managers. Please check back later.

Helpful resources

Quick Links

Responsible AI policies

As AI tools become more common, we’re introducing a Responsible AI Use…

Neeraj Kumar – Community Spotlight

We are honored to recognize Neeraj Kumar as our Community Spotlight honoree for…

Leaderboard > 🔒一 Microsoft Dynamics GP (Archived)

mtabor Profile Picture

mtabor 1

Last 30 days Overall leaderboard

Featured topics

Product updates

Dynamics 365 release plans