Skip to main content

Notifications

Announcements

No record found.

Customer experience | Sales, Customer Insights,...
Suggested answer

TeamsBesprechung Fehler

Posted on by 12

Sehr geehrtes Microsoft-Support-Team,

ich wende mich an Sie, um ein Problem zu melden, das ich bei der Verwendung von Microsoft Teams, Outlook und Dynamics 365 erlebe. Bei der Einbindung dieser Dienste tritt ein spezifisches Problem auf, das ich gerne lösen würde.

Wenn ich eine Teams-Besprechung in Outlook anlege und diese in Dynamics 365 nachverfolge, habe ich bemerkt, dass der Link zur Besprechung in der E-Mail fehlt, die der Kunde erhält, nachdem er die Besprechungseinladung akzeptiert hat. Dies stellt ein ernsthaftes Problem dar, da die Kunden nach der Akzeptanz der Einladung keinen einfachen Zugriff auf den Besprechungslink haben.

Ich habe bereits versucht, verschiedene Einstellungen zu überprüfen und mögliche Lösungen zu finden, aber bisher ohne Erfolg. Da die ordnungsgemäße Funktion dieser Integration für unsere geschäftlichen Abläufe entscheidend ist, benötige ich dringend Unterstützung bei der Lösung dieses Problems.

Bitte leiten Sie mich an, wie ich sicherstellen kann, dass der Besprechungslink ordnungsgemäß in den E-Mails angezeigt wird, die an die Kunden gesendet werden, nachdem sie die Besprechungseinladung akzeptiert haben.

Falls zusätzliche Informationen erforderlich sind, um das Problem besser zu verstehen, stehe ich gerne zur Verfügung. Die zeitnahe Lösung dieses Problems ist für uns von großer Bedeutung, um unsere Geschäftsabläufe reibungslos fortsetzen zu können.

Ich danke Ihnen im Voraus für Ihre Unterstützung und Ihre Bemühungen, dieses Problem zu beheben.

• Suggested answer
    RudyZhang Profile Picture
    RudyZhang Microsoft Employee on at
    TeamsBesprechung Fehler
    Hi,

Are you sure that you are using the same account for Outlook and Teams when you create a Teams meeting?

According to our tests, if you use "Account A" in Outlook but "Account B" in Teams, a warning pops up when creating a meeting and the Teams meeting created does not contain links.

Additionally, if you are looking for Microsoft technical support related to Dynamics 365 products, you can use the link below.
    https://admin.powerplatform.microsoft.com/support

I hope my answer is helpful to you! If you have any other questions, please feel free to contact me.

Best Regards,
    Rudy Zhang
  • Martin Dráb Profile Picture
    Martin Dráb 230,235 Most Valuable Professional on at
    TeamsBesprechung Fehler
    As discussed before, please keep in mind that that this is not the place where you can contact Microsoft Support team.

Also, it's an English-speaking forum, therefore if you don't really want to talk to Microsoft and you're fine with a community forum, please translate your question (including the title) to English.

Under review

Thank you for your reply! To ensure a great experience for everyone, your content is awaiting approval by our Community Managers. Please check back later.

Helpful resources

Quick Links

December Spotlight Star - Muhammad Affan

Congratulations to a top community star!

Top 10 leaders for November!

Congratulations to our November super stars!

Tips for Writing Effective Suggested Answers

Best practices for providing successful forum answers ✍️

Leaderboard

André Arnaud de Calavon Profile Picture

André Arnaud de Cal... 291,280 Super User 2024 Season 2

Martin Dráb Profile Picture

Martin Dráb 230,235 Most Valuable Professional

nmaenpaa Profile Picture

nmaenpaa 101,156

Leaderboard

Featured topics

Product updates